Härlig runda efter skolan idag i det vackra augustivädret. Fröken cyklade själv vilket gjorde att hon hann tänka på både det ena och det andra… Nu suckar coachen garanterat för han tycker fröken tänker för mycket. Hävdar att det inte kan vara nyttigt att fundera så mycket. Men, tankarna går helt enkelt inte att stoppa.
Fröken brukar säga till sina elever att ”Alla är bra på något” för så är det. Problemet är bara att man kanske inte är bra på just det man VILL vara bra på. Ta fröken exempelvis, hon skulle väldigt gärna vilja vara BRA på att cykla. Tänk att flyga uppför backarna och inte, som Vilden så ”vänligt” påpekar, tappa 50% av farten uppför. Det skulle också vara härligt att fixa att hålla coachen bakhjul i svår motvind och kanske till och med hålla hyfsad fart själv i motvind. Men, alla som cyklat med fröken vet att hon ”bara” är riktigt bra på två saker när det gäller cykling – fika och pipa. Det är tveksamt om det ens räknas som en cykelegenskap.
Det här innebär turligt nog, att fröken enligt sin egen teori måste vara bra på något annat. Undrar just vad? Och hur ska hon komma på vad det är?
Senaste kommentarer